چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

واكنش وزارت بهداشت به انتشار اخباري درباره خط توليد واكسن روسي در ايران

۱۰ بازديد

با توجه به شفاف د. كيانوش جهانپور در پاسخ به بيانيه مطبوعاتي ، به نقل از سخنگوي ستاد ملي كرونا در كلاب هاوس ، گفت كه “اسپوتنيك خط توليدي به ايران داد كه به درد ما نمي خورد” ، در حالي كه اين عنوان را رد كرد و عنوان انتخاب شده را در برخي رسانه …

واكنش وزارت بهداشت به انتشار اخباري درباره خط توليد واكسن روسي در ايران https://dibarooz.ir/واكنش-وزارت-بهداشت-به-انتشار-اخباري-در/ ديباروز Mon, 19 Jul 2021 16:04:39 0000 علمي و پزشكي https://dibarooz.ir/واكنش-وزارت-بهداشت-به-انتشار-اخباري-در/ با توجه به شفاف د. كيانوش جهانپور در پاسخ به بيانيه مطبوعاتي ، به نقل از سخنگوي ستاد ملي كرونا در كلاب هاوس ، گفت كه “اسپوتنيك خط توليدي به ايران داد كه به درد ما نمي خورد” ، در حالي كه اين عنوان را رد كرد و عنوان انتخاب شده را در برخي رسانه …

با توجه به شفاف د. كيانوش جهانپور در پاسخ به بيانيه مطبوعاتي ، به نقل از سخنگوي ستاد ملي كرونا در كلاب هاوس ، گفت كه “اسپوتنيك خط توليدي به ايران داد كه به درد ما نمي خورد” ، در حالي كه اين عنوان را رد كرد و عنوان انتخاب شده را در برخي رسانه ها با متن خواند سخنراني دكتر علي رضا رئيسي: “متأسفانه: عنواني كه در برخي رسانه ها انتخاب شده هيچ ارتباطي با متن خبر و سخنان سخنگوي محترم فرماندهي ملي عليه كرونا ندارد. آنچه او شب گذشته در اين كلوپ هاوس گفت مصاحبه توضيح دلايل تاخير در واكسيناسيون در ايران بود كه دليل آن تأخير در روند تهيه واكسن است و البته گزارشي در مورد چگونگي و تا چه حد انتظارات قبلي از تأمين كنندگان واكسن ، از جمله روسيه و واكسن اسپوتنيك آن.

وي افزود: واكسن “Sputnik V” عملا اولين واكسن ثبت شده عليه Covid 19 در جهان و در هفته هاي اول واكسيناسيون به ويژه در واكسيناسيون كادر پزشكي است و واكسن هاي ارسالي از روسيه به شروع واكسيناسيون در ايران و سلامت كمك كردند. واكسيناسيون مدافعان حقوق بشر مورد استقبال قرار گرفت. و به نوعي توسط بسياري از متقاضيان واكسن درخواست شده است. اما در هفته هاي اخير ، به دليل كندي و محدوديت هاي اعمال شده در توليد واكسن اسپوتنيك در روسيه و ظهور مجدد بيماري در اين كشور ، توليد و تحويل اين واكسن مطابق انتظار و توافق صورت نگرفت.

جهانپور ادامه داد: البته اين موضوع فقط به واكسن “Sputnik V” محدود نمي شود و تقريباً تمام توليدكنندگان دنيا به نوعي و درجات مختلف با اين مشكل روبرو شده اند و طبيعي است كه دكتر رئيسي معاون وزير بهداشت و واكسيناسيون در وزارت بهداشت ، در ارائه گزارش شما ، آنچه در ماه هاي گذشته اتفاق افتاده است و نگراني هاي خود را بيان كنيد.

وي در توضيح اظهارات رئيسي در مورد خط توليد مشترك واكسن اسپوتنيك در ايران ، افزود: با توجه به خط توليد مشترك واكسن اسپوتنيك در ايران ، (دكتر علي رضا رئيسي) توضيح داد كه به دليل راه اندازي اين خط توليد و نياز به تأييد فني و تأييد واكسن در روسيه ، البته اين واكسن هنوز در بخش واكسيناسيون عمومي نيست ، بنابراين ، تا زمان انتشار اين واكسن ، به واكسيناسيون عمومي در ايران كمك نمي كند. متأسفانه انتخاب عنوان از اين طريق عنوان قياسي نيست و هيچ ارتباطي با گزارش ارسالي و آنچه كه گفته شد ندارد. انتظار مي رود رسانه هاي دلسوز و محبوب در شرايط دشوار امروز ، همراه با مردم و سيستم بهداشت ، از هرگونه اطلاعاتي كه حتي ممكن است منجر به ابهام ، تنش يا اضطراب در افكار عمومي شود ، جلوگيري كنند.

و سخنگوي سازمان غذا و دارو افزود: “دولت و مردم روسيه در تمام ماه هاي گذشته از قدرت خود براي كمك هرچه بيشتر به سيستم بهداشتي ايران و با نيت خوب براي مقابله با كرونا ، آغاز واكسيناسيون و ادامه آن استفاده كرده اند.” و توسعه آن در ايران و يكي از نمونه هاي بارز آن همكاري در توليد مشترك و تحت ليسانس واكسن اسپوتنيك در ايران است كه قابل تحسين است و البته با ورود واكسن هاي اسپوتنيك در ايران به چرخه واكسيناسيون عمومي بعد از تصويب مراحل فني ، و اين نقش مهمي در تسهيل و تسريع سال واكسيناسيون در ايران خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.