جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

درب هاي نامرئي: چگونه درب را درون پروژه با ظرافت پنهان كنيم؟

۱۰۴ بازديد

گاهي مواقع يك درب مي تواند سردرد بزرگي در طراحي پروژه باشد. به يك نماي مستمر و ممتد و تميز فكر كنيد... وجود يك در وسط نما مي توانيد وضوح طراحي را از بين ببرد. يك درب حتما نبايد از پنل هاي چوبي يا دستگره هاي برنجي باشد كه ما به طور عرف از آنها بهره مي بريم. اما چه ميشد اگر درب به طور كامل از ديدگان ما ناپديد گردد؟ همه ما نسبت به مسيرها و اتاق هاي مخفي در خانه هايمان آشنايي داريم. اما براي اينكه بتوانيم آن فضاي مخفي را درست تعريف كنيم، درب ورود و خروج هم بايد مخفي شود.

شركت ايتاليايي Linvisibile اين رويا را امكان پذير مي سازد. يك شركت كه انحصار توليد و ساخت درب هاي نامرئي و بي نظير را به نام خود به ثبت رسانده است. مخفي كردن درب درون پروژه نه تنها گشت و گذار در فضا را هيجان انگيز مي كند، بلكه به زيباسازي و صرفه جويي عرصه هاي پروژه منجر مي گردد. حتي جزئيات كوچك و ناچيز مي تواند تفاوت هاي زيادي را از نظر پيچيدگي و ظرافت فراهم كند.

پنل ها با دقت تمام طراحي شده و از سيستم boiserie (پنل هاي چوبي داراي نقش و نگار و رنگ) و سيم كشي برقي بهره مي برند تا به طور كامل با  ديوار تلفيق شوند. لذا ديوارها و درب در تركيبي منحصربه فرد به شكل هاي مختلفي تغيير فرم مي دهند. پانل هاي 360 درجه كه روي يك پاشنه مي چرخند، سيستم هاي كشويي، چرخان و ... از امكانات و وسيع بودن درب هاي مخفي به شمار مي روند. در زير چند نمونه از درب هاي مخفي را مشاهده مي كنيم:

  1. به كارگيري از يك متريال در ساخت ديوار و درب

امكان پذير است كه درب ها و ديوار توسط يك پوشش يكپارچه سازي شوند. در اين سبك مي توان از پوشش هاي سنتي مانند: چوب، بتن، مرمر و چرم بهره برد.

  1. تركيب درب با ديوار منحني

 

بله، تقريبا هميشه تعبيه درب ها و پنجره ها در ديوارهاي كِرو و منحني كمي عجيب به نظر مي رسد. پيوست خطوط منحني و مستقيم به خوبي با هم  چفت نمي شوند. براي همين مهم است كه درب نسبت به انحناي ديوار طراحي و ساخته شود. براي ساخت چنين دربي، يك قاب آلومينيومي اكسترود شده بر روي ديوار قرار داده، و سپس يك لنگر كامل آلومينيومي را به ديوار وصل مي كنيم.

  1. مخفي كردن درب زيرپله يا انبار با الگوهاي تركيبي ديوار  

تا كنون فكر كرده ايد در تمام خانه هايي كه در سايت آركديلي به ما نشان داده، چرا جاروبرقي و تشك خواب زمين به چشم نمي خورد؟ و يا اينك چطور تمام عكس ها پروژه ها شسته و رفته است؟ چون تمام وسايل مربوط به مصارف روزانه درون گنجه يا كمد ها قرار گرفته اند. حال خلق كمد  گنجه در ديوارهاي عمودي و صاف يك امر طبيعي مي باشد. طراحي ديوار و سقف در معماري سال هاي گذشته به نوعي است كه ديگر كمدهاي اثاث و وسايل را مانند يك زائده بيرون زده نمي بينيم

  1. برجسته سازي درب ها به عنوان يك اِلمان هنري

شما به عنوان يك فرد طراح مي توانيد درب را به عنوان يك عنصر مهم برجسته سازيد. در موارد خاص، استفاده از متريال و رنگ هاي متضاد نسبت به محيط شما مي تواند يك راه حل ساده و بي دردسر تلقي گردد. حتي تغيير موقعيت درب به جلو يا عقب نسبت به ديوار مد نظر شما يك شيوه هوشمندانه و جالب توجه مي باشد. فقط بايد در همپوشاني كردن و اتصال درب و ديوار دقت زيادي صورت بگيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.