بازسازي و طراحي دكوراسيون داخلي كازينو مونترال

به وبگاه تخصصي معماري خوش آمديد.

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بازسازي و طراحي دكوراسيون داخلي كازينو مونترال

۱۲۶ بازديد

معمار: Provencher Roy Architects

موقعيت بنا: مونترال، كانادا

متراژ: 45000 متر مربع

سال بازسازي: 2013

بازسازي و احيا مجدد كازينو مونترال كانادا، يكي از طرح‌هاي توسعه يافته و خلاق مي‌باشد كه با بودجه درآمد داخلي كازينو اجرا شده است. اجراي اين طرح توسط هنرمندان داخلي و با به كارگيري از حداكثر مواد و متريال هاي داخلي ساخته شده است. يك طرح گردشي ساده در محيط داخلي، جايگزين طرح قديمي اين كازينو شده كه در سال 1993 ساخته شده بود. طراحي و اجراي اين بخش از كازينو 10 ماه به طول انجاميده است. فاز جديد بازسازي اين مجموعه پس از بررسي‌هاي جامع و كلي شروع به كار شده است.

طراحان با استفاده از يك فرم دايره شكل در الگوي مركزي اين فضا، به خوبي توانسته‌اند تا چهار سطح اصلي اين كازينو را با فضاي مركزي مرتبط كنند تا بهينه سازي فضا به طور كامل انجام شود. ميزها و دست گاه‌هاي بازي در قسمت‌هاي كه ستون‌ها واقع شده‌اند قرار گرفته است. پلان كلي اين مجموعه شامل 5 طبقه مي‌باشد كه داراي يك رستوران (آسيايي و اروپايي) به همراه بوفه و كافه تريا مي‌باشد. به خاطر حفظ و شرايط مناسب براي كازينو، بخش‌هاي اداري به خارج از ساختمان اصلي منتقل شده‌اند. دسترسي چندگانه به قسمت اصلي كازينو و بازسازي ورودي اصلي، جذابيت اين بخش را دوچندان كرده است.

طراحان، ترافيك پاركينگ و بخش عابرين را با تلفيق اين دو فضا، آنرا در يك نقطه همگرا كرده‌اند تا مشگا اين بخش را در طرح اوليه از بين ببرند. چهار طبقه از اين مجموعه براي بازي و قمار در نظر گرفته شده است. طراحي داخلي اين طبقات با توجه رنگ كارت‌هاي بازي تزئين شده است، و سطح ديوارها به وسيله آلومينيوم پوشش داده شده است. كليت مجموعه بر اساس نور و مضمون شهر مونترال و بازي با كارت شكل گرفته است.

بازسازي و احياي مجدد كازينو كانادايي مونترال يكي از ابتكاري‌ترين و ابتكاري‌ترين پروژه‌هايي است كه با بودجه درآمدي داخلي كازينو اجرا مي‌شود. اين پروژه توسط هنرمندان محلي با استفاده از هرچه بيشتر مواد داخلي اجرا شده است. طراحي داخلي ساده جايگزين طراحي قديمي كازينو در سال 1993 شد. طراحي و اجراي اين بخش از كازينو 10 ماه طول كشيد. مرحله جديد بازسازي اين مجموعه پس از مطالعات جامع و عمومي آغاز شد.

با استفاده از شكل دايره‌اي در الگوي مركزي اين فضا، طراحان توانستند چهار سطح اصلي اين كازينو را به منطقه مركزي وصل كنند تا بتواند كل فضا را بهبود ببخشد. جداول بازي و دستگيره‌ها در مناطقي قرار دارند كه ستون‌ها در آن قرار دارند. طرح كلي اين مجموعه شامل 5 طبقه، داراي رستوران (آسيايي و اروپايي) با بوفه و كافه تريا است. به دليل حفظ و شرايط مناسب كازينو، ادارات اداري از ساختمان اصلي منتقل شدند. دسترسي چندگانه به بخش اصلي كازينو و بازسازي ورودي اصلي جذابيت اين بخش را دوچندان كرده است.

طراحان با تركيب دو مكان، ترافيك و تقسيم عابر پياده را با دو مكان تركيب كردند تا اين مشكل در طرح اصلي برطرف شود. چهار طبقه از اين مجموعه به گيم پلي و قمار اختصاص داده شده است. طراحي داخلي اين كفپوش ها با توجه به رنگ كارت‌هاي بازي تزئين شده است و سطح ديوار با آلومينيوم پوشيده شده است. مجموعه كامل با نور و مضمون مونترال و بازي‌هاي كارتي ساخته شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.