پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ريزش بورس ها پس از دو ميليوني شدن قربانيان كرونا در جهان

۳۰ بازديد

با ثبت ركورد جديد در ضررهاي كرونا ، مهمترين شاخص هاي بازار سهام سقوط كردند. علي رغم آغاز واكسيناسيون در مناطق وسيعي از جهان ، تعداد قربانيان ويروس كرونا در سراسر جهان به طور چشمگيري افزايش مي يابد و اين ويروس كه اكنون به كشنده ترين اپيدمي قرن بيست و يكم تبديل شده است ، …

ريزش بورس ها پس از دو ميليوني شدن قربانيان كرونا در جهان https://dibarooz.ir/ريزش-بورس-ها-پس-از-دو-ميليوني-شدن-قرباني/ ديباروز Sat, 16 Jan 2021 00:32:11 0000 اقتصادي https://dibarooz.ir/ريزش-بورس-ها-پس-از-دو-ميليوني-شدن-قرباني/ با ثبت ركورد جديد در ضررهاي كرونا ، مهمترين شاخص هاي بازار سهام سقوط كردند. علي رغم آغاز واكسيناسيون در مناطق وسيعي از جهان ، تعداد قربانيان ويروس كرونا در سراسر جهان به طور چشمگيري افزايش مي يابد و اين ويروس كه اكنون به كشنده ترين اپيدمي قرن بيست و يكم تبديل شده است ، …

با ثبت ركورد جديد در ضررهاي كرونا ، مهمترين شاخص هاي بازار سهام سقوط كردند.

علي رغم آغاز واكسيناسيون در مناطق وسيعي از جهان ، تعداد قربانيان ويروس كرونا در سراسر جهان به طور چشمگيري افزايش مي يابد و اين ويروس كه اكنون به كشنده ترين اپيدمي قرن بيست و يكم تبديل شده است ، ويروس ديگري است. مورد توجه تجار قرار گرفت. علاوه بر تلفات بيش از دو ميليون نفر ، برخي از ويروس شناسان نسبت به محلي سازي ويروس كرونا در برخي مناطق هشدار داده و مي گويند اين احتمال وجود دارد كه گونه هاي ويروس هرگز منقرض نشوند.

ترامپ در جديدترين اقدام ضد چين خود ، خريد آمريكايي ها را از خريد سهام يا سرمايه گذاري در شركت هاي تحت كنترل يا وابسته به ارتش چين منع كرده است. رياست جمهوري ترامپ يكي از پرتنش ترين روابط در روابط واشنگتن و پكن بوده است. علاوه بر جنگ تجاري كه منجر به اعمال تعرفه هاي اضافي بر مبادلات گسترده تجاري بين دو طرف شد ، ايالات متحده تعداد زيادي از شركت هاي چيني از جمله بزرگترين سازندگان تراشه چين و همچنين غول هاي فناوري مخابراتي چيني مانند هواوي را تحريم كرده است. همچنين ايالات متحده امسال كنسولگري چين در هوستون را بست و واكنش چين را به همراه داشت.

شاخص خوش بيني اقتصاد ايالات متحده در ابتداي ژانويه به 50.1 واحد رسيد كه نسبت به ماه قبل 1.1 درصد رشد داشت و اين اولين افزايش خوش بيني در سه ماه گذشته بود. اقتصاددانان آمريكايي اميدوارند كه توزيع واكسن بتواند به كابوس كرونا خاتمه يابد و شروع يك دولت جديد اميد آنها را افزايش داده است. با اين حال ، خانواده هاي آمريكايي ، مانند بسياري از شهروندان ساير كشورها ، هنوز بيش از درآمد خود را قبل از بحران كرونا پس انداز مي كنند ، تا در صورت كاهش درآمد خود بتوانند از پس مشكلات خود برآيند.

تشكيل تيم دولت آينده بايدن بتدريج كاملتر مي شود و معرفي گزينه هاي متوسط ​​براي موقعيت هاي كليدي ، وابستگي معامله گران به روزهاي متعادل تر در آينده را به ميزان قابل توجهي كاهش داده است. در روزهاي آينده دموكرات ها كه اكثريت كنگره را دارند براي بار دوم ترامپ را استيضاح مي كنند و انتظار مي رود همان نتيجه استيضاح قبلي يعني راي گيري در كنگره تكرار شود اما در سنا رد خواهد شد. هدف اصلي دموكرات ها پايان كار سياسي ترامپ است.

بازرگانان هنوز در مورد توانايي اقتصاد براي بهبودي كامل تا پايان سال جاري مطمئن نيستند و بسياري از مشكلات تحميل شده توسط كرونا همچنان پابرجاست. طبق اتاق بازرگاني آمريكا ، حدود 61٪ از خرده فروشان آمريكايي اظهار داشتند كه تقاضاي مصرف كننده را در بين مشتريان خود كاهش داده اند. در بخش ساخت و ساز ، ساخت و ساز ساختمان هاي جديد در كشور در سال 2020 نسبت به سال قبل 28.9 درصد كاهش يافته است. در بازار كار ، اگرچه حدود 22 ميليون شغل در اين كشور احيا شده است ، اما 9.8 ميليون آمريكايي هنوز بيكار هستند.

با وجود كاهش فرصت هاي اشتغال در اقتصاد ايالات متحده ، نرخ بيكاري در بزرگترين اقتصاد جهان تا پايان دسامبر بار ديگر كاهش يافت و به 6.7 درصد رسيد. نرخ بيكاري كه نسبت به ماه قبل 0.1 درصد كمتر بود ، كمترين ميزان در 9 ماه گذشته در كشور است. تخمين زده مي شود كه در اين ماه حدود 71000 شغل ايجاد شده باشد كه مجموع مشاغل احيا شده از زمان شيوع ويروس كرونا در حدود 22 ميليون نفر است.

با تاييد رسمي نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا توسط كنگره ، جو بايدن كار خود را به عنوان رئيس جمهور جديد اين كشور از ابتداي فوريه آغاز مي كند. اين تأييد در حالي است كه تعدادي از طرفداران ترامپ وارد قسمت هاي كنگره شده و كار كنگره را مختل كرده و پليس در درگيري با معترضان چهار نفر را كشته و چندين نفر را نيز دستگير كرده است. دونالد ترامپ سرانجام خبر واگذاري قدرت به بايدن را داد ، اما ادعاي خود را مبني بر تقلب در انتخابات نوامبر تكرار كرد.

تاكنون بيش از 93 ميليون و 861 هزار و 80 مورد تاج گزارش شده است كه 2 ميليون و 9 هزار و 441 نفر جان خود را از دست داده اند. در ميان كشورهاي مختلف ، بيشترين خسارت در ايالات متحده با 398،948 ، برزيل با 207،183 ، هند با 152،086 ، مكزيك با 137،916 و انگلستان با 87،295 بوده است. .

كريس گافني ، تحليلگر ارشد بازار در TI بانك ، گفت: “تزريق نقدينگي جديد به بازار در قالب بسته هاي حمايتي جديد در تعدادي از كشورها ، معامله گران را راحت تر خواهد كرد.” سال 2020 يك سال عادي نبود و روند معاملات بازار نشان مي دهد كه به دليل خطرات سال 2020 ، بازارها بدون حمايت سياستگذاران هنوز قادر به ادامه كار نيستند. نوسانات بازار در ماه هاي اخير زياد بوده و مدتي طول مي كشد تا آرامش برگردد.

بورس سهام ايالات متحده

در وال استريت ، همه شاخص ها سقوط كردند تا اينكه هر سه شاخص اصلي سهام با افت نسبت به روز گذشته بسته شدند. ميانگين صنعتي داو جونز 0.37 درصد كاهش نسبت به روز گذشته ، با 30،877.72 بسته شد.

شاخص S&P 500 با افت 0.47 درصدي به 3777.60 واحد رسيد و شاخص مهم ديگر سهام آمريكا ، Nasdaq Composite ، با 0.49 درصد بسته شدن در 13،048.10 واحد بسته شد

بورسيه هاي تحصيلي اروپا

در بازارهاي سهام اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار لندن “Fetsy 100” 0.97٪ نسبت به روز گذشته كاهش يافت و در سطح 6،735.51 واحد بسته شد. شاخص “Dex 30” در بورس اوراق بهادار فرانكفورت در آلمان 1.44٪ كاهش يافت و در 13.787.73 واحد قرار گرفت و شاخص “Cook 40” بورس پاريس با 1.22٪ كاهش به سطح 5611.69 رسيد. واحد خاموش شده است. در مادريد ، شاخص IBEX 35 با كاهش 1.69 درصدي ، به 8230.70 واحد رسيد.

بورسيه هاي آسيايي

در بازارهاي سهام آسيا ، شاخص ها عملكرد ضعيفي داشتند. تا جايي كه شاخص Nikkei 225 براي بورس سهام ژاپن توكيو 0.62 درصد سقوط كرد و به سطح 28519.18 واحد رسيد. شاخص هنگ كنگ در بورس اوراق بهادار هنگ كنگ 0.27 درصد رشد كرد و در 28،573.56 بسته شد. در چين ، شاخص كامپوزيت شانگهاي 0.23 درصد افت كرد و در 5458.08 بسته شد.

در استراليا ، شاخص بورس اوراق بهادار S&PS & S 200 سيدني با افت 0.05 درصدي به 6،715.43 واحد نزديك شد. در ميان ساير شاخص هاي مهم آسيايي ، Topix ژاپن پايين تر بود. (ملاك محاسبه تغييرات قيمت ساعت بسته شدن معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار نيويورك است)

روغن

در بازار طلاي سياه روند قيمت نزولي بود. هر بشكه نفت خام وست تگزاس اينترمديت با كاهش 1.26 درصدي به 52 دلار و 36 سنت و نفت برنت درياي شمال با 1.3 درصد كاهش به 55 دلار و 12 سنت رسيد.

طلا و نقره

در بازار فلزات گرانبها نيز قيمت هر اونس طلا 0.84 درصد نسبت به روز گذشته در سطح 1829.27 دلار كاهش يافت. هر اونس معاملات نقره با افت 0.87 درصدي به 24.78 دلار رسيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.