سقف شيبدار چيست؟

به وبگاه تخصصي معماري خوش آمديد.

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

سقف شيبدار چيست؟

۲۵ بازديد

لزوم اجراي سقف شيبدار در مناطق ويلايي سقف شيبدار؛ اصولا ساخت ويلا در مناطقي صورت ميگيرد كه آب و هوايي معتدل و پاكيزه دارند. در مناطق شمالي كشور كه آب و هواي پاك دارند، بارش برف و باران نسبت به جاهاي ديگر زيادتر است و فصل سرما زودتر ميرسد. هدف از ساخت ويلا، استفاده هميشگي …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (سقف شيبدار چيست؟) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

سقف شيبدار چيست؟ https://vilanama.ir/sloping-roof/what-is-a-sloping-roof/ https://vilanama.ir/sloping-roof/what-is-a-sloping-roof/#respond ويلانما Mon, 25 Jan 2021 11:32:50 0000 سقف شيبدار https://vilanama.ir/?p=317

لزوم اجراي سقف شيبدار در مناطق ويلايي سقف شيبدار؛ اصولا ساخت ويلا در مناطقي صورت ميگيرد كه آب و هوايي معتدل و پاكيزه دارند. در مناطق شمالي كشور كه آب و هواي پاك دارند، بارش برف و باران نسبت به جاهاي ديگر زيادتر است و فصل سرما زودتر ميرسد. هدف از ساخت ويلا، استفاده هميشگي …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (سقف شيبدار چيست؟) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

لزوم اجراي سقف شيبدار در مناطق ويلايي

سقف شيبدار؛ اصولا ساخت ويلا در مناطقي صورت ميگيرد كه آب و هوايي معتدل و پاكيزه دارند. در مناطق شمالي كشور كه آب و هواي پاك دارند، بارش برف و باران نسبت به جاهاي ديگر زيادتر است و فصل سرما زودتر ميرسد. هدف از ساخت ويلا، استفاده هميشگي و روزانه نيست. در اين مقاله بهترين راهكار اجراي سقف شيبدار را به شما معرفي خواهيم كرد.

اكثر مردم زمان تعطيلات به سراغ ويلاي خود ميروند و چند روزي از آب و هواي آن منطقه استفاده مي كنند. به همين منظور مدت زمان زيادي را دور از ويلاي خود هستند و اطلاعي از وضعيت سقف و جاهاي ديگر ويلا ندارند.

در مناطقي با بارش زياد برف و باران، بايد از سقف شيبدار جهت اجرا سقف ويلا استفاده شود تا زمان بارش باران و برف نشيني روي سقف ويلا، سقف با مشكلات آب بندي رو به رو نشود. اگر سقف به صورت صاف اجرا شود، در زمان بارش برف روي سقف سنگيني خواهد كرد و به احتمال زياد موجب خسارت بر روي سقف ويلا خواهد شد.

استفاده از سقف شيبدار هم به مقاومت سقف ويلا مي افزايد و هم باعث مي شود كه ويلا زيبايي خاصي داشته باشد. اخيرا نيز به جهت ماندگار بودن سقف شيبدار و داشتن عمر بالاي ويلا، از متريال هاي كلاسيك و جديدتري استفاده ميشود تا سقف شيبدار جلوه عالي تري داشته باشد.

پيشنهاد اجراي متريال هاي وارداتي كلاسيك جهت پوشش سقف ويلا

جهت اجراي سقف شيرواني از متريال هاي وارداتي نيز استفاده هاي شاياني مي شود. ورقهايي با جنس آلومينيوم با نام هاي تجاري متفاوتي مثل دكرا، آلمت، تاپ تايل، ورق كينگستون و متروتايل از كشورهاي نيوزلند، بلژيك، كانادا و كره وارد ايران مي شوند كه داراي آلوزينك، آنتي باكتريال، آلياژ مس و سنگريزه هاي طبيعي هستند و زمان بارش باران، روي سقف عايق صدا دارند و براي مناطق رطوبتي نيز عالي هستند.

استفاده از ورقهاي كلاسيك داخل كشورورقهاي ايراني كلاسيك با كيفيت جهت پوشش سقف شيبدار

استفاده از ورقهاي كلاسيك داخل كشور

ورقهاي ايراني كلاسيك هم وجود دارند كه جهت پوشش سقف شيبدار مورد استفاده قرار ميگيرند و كيفيت آنها قابل قبول است و قابليت رقابت با متريال هاي وارداتي را دارند. شركت بام تايل با توليد ورقهاي طرح سنگريزه اي با پايه رنگ پلي اورتان سه پوششه كه داراي آلوزينك ميباشد، گزينه مناسب و عالي ايراني جهت پوشش سقفهاي شيبدار ميباشد.

اخيرا اين شركت متريالي را وارد عرصه بازار كرده كه با نام ورق رايكا معروف است. اين متريال با جنس ورق كالوالوم و آلوزينك توليد ميشود، در قالب ورقهاي نيوزلندي پرس شده است، در سه مدل از نوع رنگ آميزي با دستگاه اتوماتيك چرمي، مدرن و طرح سنگريزه اي عرضه ميگردد، قابل رقابت با متريالهاي وارداتي است و داراي قيمتهاي متنوع و مناسبي نيز ميباشد.

شركت ويلانما در زمينه اجراي انواع سقفهاي شيبدار؛ با بيش از دو دهه سابقه اجرايي و با ارائه رزومه هاي اجرايي سقف شيبدار در اكثر مناطق ويلايي كشور با ارائه طراحي سه بعدي سقف شيبدار قبل از اجراي سقف ويلا، آماده ارائه خدمات در سراسر كشور با گارانتي 20 ساله ميباشد.

شيب سقف، مهم ترين بخش شيروانيشيب سقف، تأثير عمده اي در چگونگي نماي ظاهري خانه دارد.

اطلاعات بيشتر در مورد شيب سقف ويلا

قبل از شروع صحبت در مورد انواع مختلف سقف شيبدار، ما در مورد مهم ترين بخش شيرواني صحبت خواهيم كرد. هنگام صحبت در مورد انواع سقف شيبدار يك عامل بسيار مهم وجود دارد كه تعيين مي كند چه نوع سقفي بهترين گزينه براي يك خانه خواهد بود و آن شيب سقف شما است. شيب سقف تأثير عمده اي در چگونگي نماي ظاهري يك خانه خواهد داشت.

شرايط آب و هوايي بايد يكي از مهمترين عوامل در تصميم گيري جهت شيب بندي سقف ويلا باشد. بديهي است براي مناطقي كه ميزان بارندگي بيشتري را در طول سال دارند، سقف هاي مسطح ايده خوبي نخواهد بود. از طرف ديگر، اجراي ساختار زيرسازي با شيب تند در برخي مناطق خطرات جاني را نيز در بر خواهد داشت. به همين دليل مهم است كه سقف ويلا چه درصدي از شيب را داشته باشد. درصد شيب استاندارد با توجه به مناطق ويلايي و شرايط جوي بين 25 تا 35 درصد است.

با اعمال اين درصد از شيب، ويلاي شما هم شكل و نماي زيباتري خواهد داشت و هم كيفيت و ماندگاري عالي تري و در دراز مدت بدون نقص قابليت استفاده داشته باشد.

انتخاب اشكال سقف شيبدار

اشكال سقف از منطقه به منطقه تفاوت زيادي دارد. عوامل اصلي تأثيرگذار در شكل سقف ها نوع آب و هوا، مواد موجود براي ساختمان سقف و پوشش بيروني است. اصطلاحات سقف نيز كاملاً دقيق تعريف نشده است. كاربردها از منطقه اي به منطقه ديگر، يا از يك سازنده يا معمار به ديگري متفاوت است. اشكال سقف از تقريباً مسطح تا سطح شيبدار متفاوت مي باشد. آنها مي توانند قوسي يا گنبدي باشند و يا يك ورق مسطح يا يك مجموعه پيچيده از شيب هاي شيبدار.

اساساً سقف ها را مي توان به دو دسته اصلي تقسيم كرد:

-سقف شيبدار: از سقف هاي مسطح معمولاً در ساختمان هاي تجاري استفاده مي شود. اگر چه نصب آنها نسبتاً آسان تر است، اما به اندازه انواع مختلف سقف شيبدار «از نظر زيبايي شناسي» خوشايند نيستند و كارشناسان معمولاً آنها را در مورد املاك مسكوني توصيه نمي كنند.

انواع سقف شيب دار تختانواع سقف شيبدار تخت، بيشتر براي خانه هاي مسكوني و ويلايي متداول است.

-سقف تخت: انواع سقف شيبدار تخت، بيشتر براي خانه هاي مسكوني و ويلايي متداول است. آنها چند كاره هستند و نه تنها از نظر زيبايي شناختي خوشايند تر مي باشند، بلكه اجازه نمي دهند عناصر طبيعي مانند برف و باران در بالاي آن جمع شوند. از آنجا كه اين سقف ها از نوع سقف شيبدار هستند، تمام آب، خاك و ساير عناصر خارجي به سادگي از بين مي روند.

پشت بام شيرواني دار

سقف شيرواني تقريبا محبوب ترين سبك براي انواع سقف شيبدار است و منشأ هلندي دارد. يك راه آسان براي شناسايي اين نوع سقف، به يادآوري نحوه ظاهر خانه ها در متريالهاي قابل استفاده در سقف شيرواني ميباشد. دو پانل مستطيل شكل، معمولاً به اندازه مساوي براي ايجاد يك خط الراس به يكديگر مي پيوندند و شما يك سقف شيرواني كلاسيك را با اين سيستم تجربه خواهيد كرد.

مالكان خانه مي توانند براي ساخت اين سقف از متريال و طرح هاي متفاوتي استفاده كنند. معماران هنگام طراحي چنين سقف هايي توجه ويژه اي مي كنند تا از ايجاد زاويه 45 درجه در سقف جلوگيري كنند. اين مدل از طراحي، مطابق با هنجارها و استانداردهاي صنعت سازه هاي ويلايي انجام مي شود. جهت انجام چنين كاري، معماران ديوارهاي بيروني را كوتاهتر مي كنند. اين امر باعث تأكيد بيشتر روي سقف مي شود و به ويلاي شما يك كليت متعادل تر و دلپذيرتر مي دهد. با خيال راحت مي توان از سقف شيبدار به عنوان يك سقف شيرواني كلاسيك و زيبا بهره برد.

اين سبك از انواع سقف شيبدار، تقريباً زيباترين طرح از انواع مدل هاي اجرايي ميباشد.

در اين سبك، يك طرف شيب كوتاه تر و از طرف ديگر طولاني تر است و به ويلا از نظر ديد ظاهري ابهت ميبخشد و مورد پسند اكثريت كارفرماها و معماران سازه هاي ويلايي ميباشد.

سبك ديگر از انواع محبوب سقف شيبدار، سقف دو شيب با زاويه تيز و درصد شيب بالا است كه صاحبان خانه اين نوع سبك را هم اكثرا ميپسندند. اين مدل سقف داراي دو صفحه سقفي مساوي در هر دو طرف است، اما مانند ساير انواع سقف شيبدار، مستقيم و هم تراز نيستند.

در اصل زاويه شيب گسترده تر و زاويه شيب پايين تر تندتر به سقف هاي شكل متمايزي مي بخشد. نكته مثبت اين نوع شيب سقف اين است كه ضمن حفظ تمام خصوصيات يك سقف شيبدار، فضاي موجود در نواحي فوقاني خانه را افزايش مي دهد.

سقف هرمي شيبدار

سقف هاي هرمي داراي شيب 4 طرفه هستند و شكلي هرم مانند دارند. اين نوع از طراحي ها براي ويلاهاي كوچكتر مانند كلبه ها، انبارها و غيره ايده آل هستند و در بسياري از معماري هاي مدرن از سقف هاي هرمي استفاده شده است، به اين دليل كه ساختن آنها آسان تر است.

اين سقف ها مي توانند از همه طرف داراي شيب كم باشند و هنوز هم بهترين نتيجه را براي يك سقف به دست مي آورند. سقف هاي هرمي باعث مي شوند ساختمانها از نظر انرژي نيز كارآمدتر باشند.

سقف هاي شيبدار با طرح استوانه اي و محافظت در برابر خطرات محيطي

اجراي سقف هاي شيبدار؛ با طرح استوانه اي طراحي شده اند تا در برابر برف، يخ، آب و باد مقاومت بالايي داشته باشند. اين مدل سقف با فرم اجرايي مثلثي، پايدارتر و محكم تر هستند و مي توان از زهكشي كامل آب در آن اطمينان حاصل كرد.

مزاياي استفاده از سقف هاي شيبدار

-طول عمر بيشتر: طول عمر سقف هايي كه به شكل شيبدار يا همان شيرواني انجام شده است، خيلي بيشتر از سقف هاي تخت ميباشد. به دليل تخت بودن سقفهاي معمولي، زمان بارندگي و برف نشيني نگهداري اين نوع سقفها بسيار سخت و هزينه بر خواهد بود، اما سقفهاي شيبدار مانع از نشست برف و باران ميشوند و به همين دليل نيازي به نگهداري نخواهند داشت.

-پايداري و مقاومت بالاتر: در صورتي كه سقف شيرواني به صورت استاندارد و با متريالهاي با كيفيت و همچنين توسط مجري با تجربه و تعليم ديده انجام شود، پايداري در اين نوع سقف هاي شيبدار بسيار زيادتر خواهد بود و كارشناسان عمر اين نوع از سقف شيبدار را بالاي 100 سال پيش بيني كرده اند.

خدمات اجراي سقف شيبداركليه خدمات اجراي سقف شيبدار توسط شركت ويلانما در اقصي نقاط ايران

اجراي سقف شيبدار و كليه خدمات اجرايي توسط متخصصان شركت ويلانما در اقصي نقاط ايران عزيز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ويلايي دماوند، آبسرد، گيلاوند، مناطق شمال ايران اعم از نور، رويان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمك آبرود، كلاردشت، كلارآباد، نوشهر و همچنين استان هاي كرمان، اصفهان، شيراز، قم، كاشان و تمام مناطق ويلايي و همچنين همه استان هاي ايران با حمل و نصب به صورت كامل و به قيمت روز تهران اجرايي ميگردد. براي شهرهاي خارج از محدوده تهران براي استقرار اكيپ اجرايي شركت، بايد از طرف كارفرما اسكان تهيه گردد.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (سقف شيبدار چيست؟) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/sloping-roof/what-is-a-sloping-roof/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.